drugie śniadanie

5 pomysłów na drugie śniadanie

Dzieci często unikają zjadania drugich śniadań zabieranych z domu i wybierają niezdrowe przekąski, kupowane w sklepikach szkolnych. Istnieją jednak sposoby, żeby zachęcić najmłodszych do zdrowszych wyborów. Atrakcyjnie wyglądające i smaczne drugie śniadanie, z pewnością nie zostanie przyniesione z powrotem do domu.

Tortilla z mięsem i warzywami

Tortillę można przygotować samodzielnie lub kupić gotowe placki. Farsz jest bardzo prosty, ponieważ składa się z kawałków grillowanego kurczaka lub indyka, sałaty, pomidora i ogórka. Całość można doprawić domowym sosem czosnkowym, do którego wykonania wystarczą jogurt grecki, sól, pieprz i odrobina czosnku. Gotową tortillę najwygodniej będzie zawinąć w folię aluminiową i schować do lunchboxa.

Roladki naleśnikowe

Należą do dań bardzo lubianych przez dzieci, a ich przygotowanie jest banalnie proste. Naleśnik (najlepiej pełnoziarnisty) należy posmarować twarożkiem, a następnie zawinąć z szynką lub łososiem i ulubionymi warzywami. Rulon wystarczy pokroić na krótsze kawałki i spakować do pojemnika na drugie śniadanie.

Muffiny owsiane

Słodkie drugie śniadanie dla dziecka nie musi być niezdrowe. Muffiny można przygotować w większej ilości, a następnie przechowywać do trzech dni w zamkniętym pojemniku. Do wykonania sześciu sztuk należy użyć 150 g płatków owsianych, łyżeczki proszku do pieczenia, 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej, 150 g jogurtu naturalnego, 2 jajek, 2 bananów, przyprawy do piernika oraz opcjonalnie kilku kostek gorzkiej czekolady. Wystarczy piec je około 15 minut w 200 stopniach Celsjusza.

Kanapki

Kanapki nie muszą być nudne i nielubiane przez dziecko. Najlepiej używać ciemnego pieczywa, ze względu na wysoką zawartość błonnika. Propozycją na wiosnę będzie kanapka z pastą jajeczną ze szczypiorkiem. Inną opcją jest zastosowanie lubianego przez dzieci masła orzechowego z dodatkiem pokrojonego w plasterki banana. Pociechy lubiące nowe smaki, chętnie zjedzą kanapkę z mozzarellą, kabanosem i pomidorem. Jako uzupełnienie posiłku możemy dodać pokrojoną marchewkę lub ulubione owoce.

Placuszki serowe

Do ich wykonania wystarczy 150 g serka twarogowego, 2 jajka, 30 g mąki pszennej (najlepiej pełnoziarnistej), 1 łyżeczka cukru pudru, 200 g dowolnych owoców, 200 g jogurtu naturalnego oraz sól i cynamon do doprawienia. Z tak przygotowanego ciasta wystarczy formować niewielkie placuszki i smażyć je na złoty kolor. Po odsączeniu z tłuszczu można je spakować do lunchboxa. Jako dodatek do posiłku posłużą pokrojone owoce.